המטוס העל-קולי השקט שלנאס”א עבר בפעם הראשונה את מהירות הקול. עכשיו צפויה לו סדרת ניסויים ארוכה,בין השאר מעל ערים, כדי להראות אם הוא אכן שקט, ואם הוא יכול לסלול את הדרךלפיתוחם של מטוסי נוסעים על-קוליים שקטים

 

|

סוכנות החלל של ארצות הברית ביצעה בסוף השבועבהצלחה את הטיסה העל-קולית הראשונה של מטוס X-59, המטוסהשקט שעוצב כך שטיסתו לא תיצור בומים על-קוליים חזקים. המטוס ביצע את טיסת הבכורהשלו לפני יותר מחצי שנה, ומאז עשה כמה טיסות לבדיקות בטיחות וביצועי טיסה שבהן הואלא עבר את מהירות הקול. ביום שישי הוא המריא מבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניהובגובה של כ-13 קילומטר שבר את מחסום הקול בפעם הראשונה והגיע למהירות של 1,147קמ”ש – מאך 1.1. כעבור 81 דקות הנחית אותו הטייס ג’ים לס (Less) בביטחהבבסיס שממנו המריא. 

“הטיסה העל-קולית הראשונה של ה-X-59 היאעדות למנהיגות האמריקאית במדע, בהנדסה ובחדשנות בתחומי האווירונאוטיקה והחלל”, אמרמייקל קרטסיוס(Kratsios), יועצו של הנשיא טראמפלענייני מדע וטכנולוגיה וראש לשכת מדיניות המדע של ארצות הברית. “ההישג מגיע בזמןשממשל טראמפ פועל להתיר טיסות על-קוליות ולממש את החדשנות והיצירתיות האמריקאית”. 

להמשך הכתבה